fredag 26 augusti 2011

Internetpedofiler.

Kvällens film: Trust – handlar om äldre män som lockar till sig unga tjejer på internet och utger sig för att vara yngre, manipulerar tjejerna osv. Den satte sig direkt i hjärtat. Usch! Så mycket ångest, smärta, sorg, rädsla osv på en och samma gång. Det hemska är att tyvärr är detta inte speciellt ovanligt i dagens samhälle. Jag har råkat ut för män som utger sig för att vara någon som de inte är på internet. Det kan vara en hemsk värld det där om man råkar på fel person…

Neo: Jippi. Neo somnade runt åtta idag, inte nio som det varit rätt ofta den senaste tiden. Det var en lugn nattning, han varken grät eller skrek när jag sa god natt trots att han kanske inte var jättetrött just då, det tog ju ändå en timme innan han somnade. Helt underbart och fantastiskt! Varför kan det inte vara såhär varje kväll?? = D Men man har väl kanske varit rätt bortskämd med Neo. Lätta nattningar (för det mesta) och sovit hela nätterna (runt 10-12 timmar om han inte varit sjuk).

Bebis: Ja, det rullar på. Inga rörelser vad jag har känt av sådär. Tydligen ska man kunna känna både små ”sparkar” och när bebisen har hicka nu. Men det kommer väl. Det är ju bara första dagen i vecka 17. Det kommer, men det är svårt att inte bli lite ”besviken” när man längtar så… Men jag känner att det sliter och drar i livmodern då det gör ont vid vissa tillfällen. T.ex. om jag varit uppe och gått och sen sätter mig hastigt ner, då kan det göra ont vid höften och det är väl för att något kommer i kläm antar jag. Beställt en mammatopp och ett par mammabyxor. Hoppas att de passar och är snyggt, behöver verkligen nya kläder. Kan ju inte ha vanliga kläder och jag har bara ett par mammabyxor, skulle vara trevligt att ha flera alternativ. = D Sen beställde vi även en overall till Neo i storlek 98 (en likadan som han hade förra vintern dock med lite annat mönster, är ungefär som regnkläder så det är verkligen en bra overall) och sen en gullig overall till bebisen i storlek 62 (brun med öron på luvan, lurvig och sen ”tassar” under fötterna). Längtar så tills man kan köpa lite mera bebiskläder. Hade dock varit lättare om man vetat vad det är för kön. Kan man tjata lite på dem under rutinultraljudet trots att barnmorskorna inte vill?? Jag vill verkligen veta! Just för att man redan nu kan köpa kläder och annat inriktat till könet och sen att man mera kan relatera till den i magen. Det blir en han eller hon, inte en den eller det. Hade behövt det med Neo, jag kunde inte ta till mig honom i magen och därför blev det så svårt att göra det helt plötsligt när han kom ut… Jaja, ett par veckor kvar till rutinultraljudet och jag hoppas att allt är lika bra som vid NUPP.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har också en 09-pojke (mars) och ska ha småsyskon i februari! Jag är supernyfiken att få veta kön och kommer be dem om det på rutinultraljudet. Där vi går, iofs privat, så är de inte alls negativt inställda till det. Hoppas att du lyckas fjäska för ditt mvc och får veta ;). Fin blogg du har förresten!

    SvaraRadera