torsdag 11 augusti 2011

Massa grus i ögonen.

v. 13+6. <3

Sömnen har suttit i ögonen hela dagen. Var inte alls smart att gå och lägga sig vid 12… = ( Hade behövt nån halvtimmes tupplur mitt på dagen för hela eftermiddagen har jag känt mig trött och det har känts som att jag har massa grus i ögonen. = ( Men nu är dagen snart över och jag får sova… Det blir i alla fall tidigare sänggång än igår.

Neo fick dricka välling till Einsteins. Men han blev jätteledsen när vi bar upp honom till rummet. Han tjatade först om välling. Men han hade ju redan druckit 200 ml vatten så han borde inte ha velat ha mera. När vi frågade om han ville ha mera välling sa han nej. Men sen tjatade han om välling i alla fall. Ola gick och gjorde mera. Sen blev han lugn. Han drack vällingen under tiden jag läste Kråkes toa. Han drack upp 200 ml vatten till. Det är mycket välling. Han var lugnare men blev ledsen när det var dags att släcka. Han ville läsa mera Kråke. Jag körde igång hans musik och sa god natt. Han sa inget när jag gått ut så jag tror nog att han kommer somna snabbt ikväll. Han var verkligen trött.

Det ilar och stickar ibland där bebisen ligger. Ett par veckor kvar tills jag förhoppningsvis börjar känna av rörelser från det lilla livet. Längtar. Det blir ju mer verkligt när man kan känna den. Sen har man det som försäkran om att det är något därinne som lever. Snart en månad kvar till rutinultraljudet också. Sen efter det så börjar mvc-besöken. Det ser jag fram emot. När jag var på inskrivningen sa hon att jag skulle få tiden till RUL på NUPP:et och sen efter att jag har varit på RUL ska jag ringa mvc för att boka in nästa besök där. Nu i början känns det så långt mellan allt. Men efter RUL så rullar besöken på mvc på och då är snart bebisen här. = D Detta är underbart! Jag har mått väldigt bra hittills och jag hoppas att det fortsätter så. Håller även tummarna för att vi slipper magsjuka vid jul i år. Det kan bli jobbigt med magsjuka när jag bara har ca 1½ månad kvar. Låt mig slippa!!

Nu ska jag nog sätta mig och beställa lite böcker eller nåt från nätet…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar