måndag 22 augusti 2011

Sliter och drar i magen.

v. 15+3. <3

Yeah, jag har inte ont i halsen idag!! = D

Neo: Han har varit på dagis på dagen och sen hos farmor och Otto efteråt. Ola och Neo kom hem samtidigt som mig. När jag tog av honom skorna frågade jag honom om han varit på dagis, om han varit hos farmor. Då svarar han: ja. Lufsen och Fia. (Två av tre av farmors hundar). Jag frågar vad han gjort. Då svarar han: mat, makaroner. Ola bekräftade att han ätit makaroner. Ola frågade vad han åt mer än makaroner. Neo svarade: Ketchup. *hihi* Detta är första gången han säger vad han har ätit för mat när man frågar honom. Jag har frågat honom tidigare men han har inte kunnat svara. Det var så häftigt att höra honom svara på mina frågor. = D Härliga unge!
Lite skrik vid sänggående då vi ska säga god natt. Ligger och babblar lite, pysslar väl med nåt i sängen. Hoppas på att han kan somna lugnt tillslut. Han borde vara trött då han varit på dagis mellan 10 och 15, sen direkt till farmor och kom hem vid 18. Hoppas går ju alltid! Annars har han väl kommit in i någon sån där underbar fas igen, skriker och gapar vid varje sänggående och vill inte alls sova. Nån gång går väl även det över…
Ord som kommer ofta: Jaban (Laban), Pingu, Einsteins, Musses hus (Musses klubbhus), Nicke Fiken (Nicke Nyfiken), äppje (äpple), bijen (bilen), sorna (skorna), stjumpjor (strumpor), dadis (dagis), EbbaNea (Ebba och Linnea), Shia (Shiva), mamma, pappa.

Bebis:  idag har jag känt mig jättetjock men inte på något positivt sätt. = ( Jag vill inte bli stor och otymplig redan. = ( Lite mage är väl kul men inte så pass stor att det stör mig. Inte i vecka 16. Det har även gjort ont då det sliter och drar en del i livmodern. Så det har varit ilande ont här och var vid livmodern. Mindre kul och det har känts som att det enda man vill är att ligga ner och inte röra en fena. Ingen bra dag med andra ord. Sen har jag varit lite halvrisig i magen med. Ännu roligare! Jaja, det blir väl bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar