fredag 12 augusti 2011

Härlig shopping.

Dagens shopping: En ”onepiece” i grå och svart (98), en långärmad tröja med Musse Pigg (98/104) och ett 7-pack strumpor (25/27) till Neo på H&M. Köpte i en större storlek så att han kan ha kläderna hela vintern. = D Det var 10% rabatt också. Ögonshoppade lite också. Tittade på vad det fanns för bebiskläder. Några newborn paket hittade jag som var gulliga och lite annat. Sen åkte vi till Babyproffsen för att kolla in lite barnvagnar. Kände, klämde, tittade och provkörde. Ja, det där med barnvagnar är en stor djungel just nu. Har vi verkligen haft en bebis förut? Jaja, det är långt kvar så det löser sig nog. Kollade även in bäddset och filtar till bebisen, hittade en hel del där med. Längtar tills man kan börja köpa och förbereda. Så mysigt!!

Nattens dröm: Drömde om att Olas kompis Malin fick en son som skulle heta Neo. Hon hade lagt ut en massa bilder på Facebook.
Sen drömde jag om att vi skulle titta på nåt band och hela lokalen var full. Mamma jobbade med ljudet så hon såg jättebra, bad henne ta kort. Blev arg på en som jobbade där då hon körde igång allt innan alla hade fått ta mat och satt sig. Så man missade massor av det som hände på scenen.

Bebis: Haft ont i magen vid ansträngning. Om jag gått för mycket, spänt mig, lyft tungt osv. Haft lite ont på höger sida på en speciell punkt på magen. Sen har jag känt av som en tung känsla eller mensvärks aktigt där bebisen ligger. Antar att den växer och att magen får anstränga sig och att det blir träningsvärk av det.

Neo: Han har varit rätt ombytlig idag. Ena stunden har han varit jättegosig och snäll, sen bara en stund senare har han blivit arg, fått utbrott, kastat grejer, slagit på oss osv. Jag vet inte alls vad det var med honom idag. Han var på dagis idag och han hade bara sovit en timme, han kanske behövde mer sömn idag. Han var trött när Ola hämtade honom vid tre. Imorse när vi lämnade honom på dagis sa han bara hej då till oss. Han hade inte tid med att säga något mera. Han hade fått tag i en boll. = D Så härligt att se att han trivs så bra på dagis.  = D Då vet jag att han har det bra om dagarna.

Dagens steg: 3218.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar