onsdag 3 augusti 2011

NUPP/KUB.

v. 12+5. <3

NUPP/KUB står på schemat idag. Jättehäftigt att få se bebisen ordentligt och så länge. Ultraljudet höll på i 45 min. Kommer inte ihåg att ultraljud var så långa. Bebisen låg och sprattlade en massa och rörde på hela kroppen till att börja med. Men sen mot slutet blev den trött och bestämde sig för att sova. Det syntes då den helt plötsligt låg helt blixtstilla och det enda man såg som rörde sig var hjärtat. = D
Jag blev flyttad 5 dagar framåt så istället för att vara i 12+0 så är jag i vecka 12+5. Nytt bf är 9 februari 2012. Jag blev flyttad 5 dagar framåt med Neo också vid rutinultraljudet. = D Skönt att jag blev flyttad åt det hållet och inte åt andra hållet. 5 dagar längre ifrån att bebisen ska födas på skottdagen. Jippi!
Mätningar gjordes för att komma fram till hur hög risken var för down syndrom och antar att det var andra liknande och missbildningar. Men bebisen är helt frisk! Risken låg på 1 på 19335. Man blir erbjuden ett fostervattensprov för att kolla upp noggrant vid 1 på 300. Så det är ju väldigt långt bort. Mycket skönt! Idag var bebisen 66 mm lång. Växer så det knakar! <3

Idag fick min syssling Ida en flicka. Grattis till henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar