torsdag 12 januari 2012

2012-01-12

Sovit rätt bra ändå inatt. Somnade sent men fick sova flera timmar i streck innan jag vaknade. Tror inte att jag vaknade mer än när Ola kom hem vid halv sju-tiden. Sen vaknade jag av Neo vid tio. Riktigt skönt! Började dagen med en snabb dusch innan jag hämtade Neo från hans rum. Trodde att det skulle vara jobbigare just i duschen men kände mig trött i kroppen efteråt. Det känns verkligen att magen börjar bli riktigt tung att bära på - om inte annat i ryggen. = /

Neo och jag hade en mysig morgon/förmiddag. Jag tog det lugnt. Neo tittade på film, lekte med sina bilar, pratade med mig, gosade, pusslade och var jättego. Hans tupplur blev vid ett-tiden. Ola hjälpte till innan han åkte iväg på styrelsemöte. Neo bröt ihop och blev precis som han blir på kvällarna. = ( Men det gick fortare att få honom i säng denna gången i alla fall.

Medan Ola var iväg på möte och Neo sov sin tupplur gick jag omkring och plockade. Jag plockade av precis all min energi jag hade i kroppen. Jag höll på tills jag verkligen inte orkade mera. Jag fick hallen städad och dammsugad plus att jag samlade ihop smutstvätt och gick ner med en del. = D Kände mig riktigt nöjd när jag såg den fina hallen trots att jag och min kropp protesterade av trötthet.

Vid halv fyra eller nåt kom Ola hem med Christofer. Neo blev blyg men vågade i alla fall prata med honom ett par gånger. Han var jättesnäll och hämtade fjärrkontrollen åt Christofer, även fast han egentligen inte behövde den. = ) Tyvärr kunde inte Christofer stanna så länge så hoppas på att vi kommer ses snart igen. Vi får åka hem till dem så att barnen kan leka med varann. = ) Hans son och Neo har samma födelsedag fast med ett års mellanrum - de hade också samma bf-datum. = D Roligt sammanträffande!

Något som förvånade mig ikväll var att Neo började dumma sig lite - testa och så på sitt eget sätt, men det blev inget av det. Typ som att det började komma lite rök men elden tog sig aldrig. = ) Det kändes både skönt och förvånande. Han är hur go och snäll som möjligt på dagen men sen ju närmare nattning vi kommer och det blivit kväll desto jävligare blir han. Han kanske måste testa och trotsa för att inte känna sig trött eller nåt. Vad vet jag... Men det känns lite som det.

Neo somnade rätt snabbt på kvällen vid rätt tid. Jag och Ola tittade på Sveriges mästerkock och spelade x-box (Bilar 2). Skitkul spel men usch, vad dålig förlorare jag är. Svär och gapar så fort det inte går som jag vill. Man ska köra en massa bilrace, använda olika tekniker för att få turbofart och skjuta de andra bilarna med olika vapen. Många knappar att hålla reda på samtidigt också. Men kul är det. = D

Vid halv tio-tiden hörde jag hostningar och Neo som ropade på mig. Suck, tänkte jag bara. Ännu en kväll. Men han blev inte så hysterisk som de andra kvällarna trots att både jag och Ola gick in till honom. Lite gnäll blev det såklart men ingen drama. Jag fixade välling direkt. Jag gav honom vatten då han ville dricka och ställde vällingflaskan i hans säng där han brukar ha den. Han la sig faktiskt väldigt fort på kudden och jag stoppade om honom. Fick säga till honom ett par gånger när han sparkade av sig täcket. Han gör det för att testa mig/oss, går jag ut så ropar han efter mig att han vill ha täcke och sen sparkar han av sig det och sen fortsätter det. Men nu för tiden säger jag bara att då får du ta på dig det själv - vilket han egentligen kan. Oftast behöver jag bara säga till och även vara påväg ut eller ha gått ut från rummet ett par gånger innan han lägger av. Så den grejen kan han inte köra med mig längre. Han protesterade lite när jag gick ut trots att han glatt sa godnatt till både mig och Ola. Men han accepterade ändå att jag sa godnatt och gick därifrån. Oftast så gnäller han hos mig och det är inga problem att säga godnatt och se Ola gå. Men mig vill han hålla kvar till oändlighet. Han har ropat efter mig några gånger och velat få min uppmärksamhet sen Ola åkte. Men jag har bara ropat godnatt till honom. Jag hade bestämt mig för att inte gulla med honom och försöka med den grejen. Det har jag gjort de senaste kvällarna och se hur det har blivit - inte alls bra. Ikväll har jag inte hört något skrik, inget gnäll och inte sett en hysterisk gråtande pojke. Såå skönt!! Längesen jag hörde något från övervåningen så förhoppningsvis somnade han rätt fort ändå. Men ropar inte riktigt hej ännu... Hoppas innerligt att dessa kvällarna kan sluta någon gång. Kanske att dagis kan hjälpa till på den fronten - att han har blivit för bekväm nu under lovet och har för mycket energi. Dagis kan säkert trötta ut honom lite. = D

Sitter och kollar på Biggest loser (viasat on demand) och lite andra program nu. Tar det lugnt. Har haft rätt ont i kroppen, magen och bäckenet under kvällen. Men nu känns det som att allt lugnat sig lite. Kändes lite oroligt där en stund men det gick ju över. Fick säkert förvärkar också men inte så många.
Sen har jag haft halsont hela dagen. Sånt halsont man brukar ha de första dagarna i en förkylning som första symptom. Inte alls roligt. Massa slem och snor och halsont. = ( Usch och fy! Vill bara bli frisk nu... Är så trött på detta! = (

Säger godnatt nu, för det blir nog inte att sitta vaken speciellt länge till. Behöver vila och sova känner jag.

Uppdatering: 23:38
Neo ropade precis på mig och ville ha mera välling och ville komma. *suck* Visste väl att det inte kunde gå så lätt. Men jag ska snart gå och lägga mig så då somnar han nog lättare. Vet inte om det bara är en grej som hans kropp börjat med eller om han har ångest över något i och med hans hosta och täppta näsa som fått honom att vakna flera gånger sen han blev sjuk. Hoppas bara att det blir bra snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar