torsdag 12 januari 2012

Ytterligare en tårfylld kväll.

Nu går jag och lägger mig. Har ont här och var och klockan är över midnatt. Neo var vaken mellan tio och tolv. Otröstlig och tydligen tillräckligt pigg. Han ville ha sin pappa, mer välling, läsa en massa sagor, komma upp, leka osv. Såå frustrerande! Nu när han varit sjuk har tydligen hans kropp ställt in sig på att vakna vid tio och va pigg. Han somnar vid normal tid men vaknar vid tio, gråter ett par timmar och när han somnat sover han till förmiddagen - just för att det fattas ett par timmar av hans sovtid. Sen kvittar det när han somnar på dagen eller hur mycket han sover då. Kvällarna och nätterna ser likadana ut. Jaja, vid tolv när min ork höll på att rinna ur mig fick jag honom äntligen lugn och jag fick stoppa om honom. Han ropade inte efter mig fler gånger sen så han somnade. Jag satt uppe en stund extra vid tvn bara för att va säker.

Känner mig helt slut efter de senaste dagarna och nätterna. Inte heller så kul att Ola jobbar natt när Neo har en strulig nattperiod (vilket han som tur är inte har så ofta) och Neo är en stor pappagris. Men nu är det bara denna och en natt till. Sen är det helg och Ola är hemma. = ) Jag klarar det men fy sjutton vad jobbigt det är när man själv är sjuk plus väldigt gravid med allt vad det innebär. Låt veckorna gå fort nu! Orkar ju inte mer...
Just det. Neo har börjat äta mer och mer. Han har ätit två hotdogs, lite potatis, flera kex. Det känns bra att han har börjat äta något så man vet att det finns nåt som funkar. Han dricker fortfarande mycket och gärna.
Godnatt och sov gott nu! Får se hur många gånger jag vaknar inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar