torsdag 26 januari 2012

MVC!

Var på mvc idag. Efter att ha haft ett par riktigt deppiga dagar gjorde det besöket min dag. För det första älskar jag min barnmorska. Hon är jättebra! = ) Sen fick jag även veta att på två veckor har bebisens huvud gått från rörligt till ruckbart. Bara det gör att jag fick en massa ork tillbaka - nu kan jag "stå ut" lite till. Allting var bra med mig och bebisen. Känns jättebra nu! *pustar ut*

Dagens resultat:
Blodtryck: 129/73 (bra!)
Hjärtljud: 142 slag/min (mycket lugn bebis nu)
SF-mått: 35 cm (samma som för två veckor sen, magen har sjunkit)
Bebisens läge: Huvudet neråt, ruckbart (inte konstigt att det känns som att den är påväg ut!)
Min vikt: 88 kg (+ 3 kg sen 19 dec, + 16 kg sen inskriv.)

Frågade även min barnmorska om det här med sugklocka. Hennes svar lugnade mig massor. Man behöver inte sugklocka egentligen - beror ju på situationen såklart. Men när jag berättade om förlossningen med Neo så förstod hon ju såklart mitt argument. Sugklockan sattes in två gånger och den släppte två gånger, därav tog den två värkar från mig och värdefull energi. Sen blev jag klippt och då kom han ut efter en värk. Skulle jag hamna i samma situation denna förlossningen så föredrar jag att de klipper direkt och jag får lägga energi på den värken istället för att lägga energi på fruktlösa försök med sugklockan. Barnmorskan sa att jag kunde ju nämna det för dem när jag kom in till förlossningen och det ska jag göra. = ) Så skönt att få ventilera en sak till som jag gått och funderat på.

Nästa besök blir om två veckor - den 9 februari. På självaste BF. Hoppas att jag slipper gå dit då men jag riktar in mig på ett mvc-besök även den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar