torsdag 5 januari 2012

Neo har bajsat på pottan för första gången!!!

Jag är så otroligt glad och stolt över min stora pojke just nu! Jag tog av honom kläderna och blöjan för att byta innan nattning. Blöjan var kissig, kollade efter bajs då han gått och fisit lite en stund men ingenting där. Han sa självmant sitta pottan. Visst sa jag. Inte första gången han vill sitta på pottan en stund för skojs skull vid blöjbyte. Han satte sig på pottan och satt så duktigt en stund. Jag stod i dörren för att se till så att han inte gick iväg eller hade snoppen ute ifall det skulle komma något. Helt plötsligt hör både jag och Ola (som står bredvid oss) hur det låter i pottan. Vi frågade Neo om han hade kissat. Han ställer sig upp och kollar själv. Då ser vi att han bajsat!! = O Jag blev alldeles till mig. Jag frågade om han var färdig och han svarade nej och satte sig igen. Han bajsade lite till vid två-tre tillfällen. Han ställde sig upp emellan men jag sa åt honom att sätta sig ner och bajsa färdigt. Det kom inget kiss - vad jag vet i alla fall, men han tyckte att snoppen var en rolig leksak under tiden på pottan. Haha! Han tyckte i alla fall att det var roligt att sitta på pottan, vilket helt klart är huvudsaken! Jag berömde honom massor och han sa mmm när jag frågade honom om han var duktig. = D Jag trodde verkligen inte att jag skulle få tömma pottan på bajs när jag följde efter honom. Första gången han gör något på pottan, i sitt liv. Hoppas att det blir fler gånger framöver.

Jag är alldeles till mig av glädje och stolthet! Jag nämnde inte ens pottan för honom, jag frågade honom inte. Han ville sitta på pottan, han fick det och det slutade med bajs i pottan. Brukar inte barn börja med att kissa på pottan istället för bajsa?! = ) Självklart ska Neo göra på sitt sätt. <3

Jag älskar honom så innerligt och varje dag gör han mig stolt på ett eller annat sätt!! <3
Mammas älskade pojke!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar