onsdag 18 januari 2012

Mosig i huvudet.

Såå seg idag. Halvslumrade imorse med en nyvaken och gosig Neo i knäet. Men sen blev jag lite piggare när jag gick med honom till dagis. Satt och tittade på tv, virkade och tog det lugnt. Vid elva blev jag skittrött igen. Då gick jag och la mig i sängen. Satte väckarklockan och somnade nästan direkt. Fick sova i en timme och det behövdes. Ola ringde lagom när väckarklockan ringde så det var bara att masa sig upp. Men det var inte skönt att vakna upp alldeles kokhet och mosig. Sov med kläder på under täcket, blev lite varmt. Men jag sov gott. Under den timmen jag sov hann jag drömma en massa. Under denna graviditeten har jag inte drömt övernaturligt mycket eller för konstigt så ofta, var mycket mer med Neo. Men nu kanske drömmarna försöker komma ikapp. För herregud vad jag drömmer och bara extrema saker. Inte så bra när man bara vill sova.

Nu är Shiva rastad och Neo hämtad på dagis. Vi slappar allihopa. Shiva brer ut sig i soffan, Neo slappar i Olas fåtölj framför tvn (han var precis nyvaken när jag hämtade honom) och jag ska läsa lite tänkte jag. När Ola kommit hem blir det att åka och handla. Kan va skönt att komma ut lite och kanske bli lite mindre mosig i huvudet. = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar