måndag 9 januari 2012

Magkatarr på g?!

Jag var orolig för att Neo skulle va vaken mycket och gråta, behöva nässpray och snytas. Han har hostat ett par gånger, gnällt lite grann men det har tydligen inte varit tillräckligt då han mestadels sovit. Han vaknade vid tio och ville komma men jag lyckades få honom att somna om nästan direkt.
Nu sitter jag i sängen och är rätt pigg. Varför?! Jo, min hals värker, näsan är snorig, ryggen värker irriterande och magen protesterar. Tror att jag hade en magkatarr på g för nån timme sen eller så. Hade obehag i den delen av magen och det gick rakt bakåt i ryggen. Men vet inte om magen eller ryggen kom först. Det kvittade i alla fall hur jag låg - antingen hade jag ont här eller där. Fick en jävla frossa med som gjorde att jag spände hela kroppen. Inte det bästa. Nu har jag suttit upp ett tag, magobehaget har lugnat sig en aning, ryggen värker lite men det är som vanligt, halsen gör ont och jag rapar ägg. När jag började rapa ägg blev misstankarna om magkatarr större. Beror nog inte enbart på graviditetshalsbränna när man sover.
Jag visste heller inte att jag skulle sakna Olas sovande kropp bredvid mig. Inte så lätt att försöka lugna sig själv och få kroppen att slappna av. Hade gjort mycket bara av att få ta hans hand och hålla den en stund. Det har hjälpt många gånger när tankarna skenat iväg för långt om nätterna. Något som var ett bra substitut var Neos lugna andning. Jag hörde den ett bra tag innan han fick en hostattack.
Vet inte alls vad jag ska göra... Försöka lägga mig ner och sova kanske. Ola slutar om ca tre timmar, min väckarklocka ringer vid åtta. Då är det meningen att jag ska ta tag i dagens måsten... Inga avancerade saker men måste pricka in en telefonkö också.
Suck... När Neo sover bra och är lugn så sätter mina problem igång. Jag är så trött på det här. Sen verkar det som att ju längre i graviditeten jag kommer desto större risk för mina magproblem. Hade två magkatarrer rätt nära varann nån månad innan Neo föddes. Jag blev livrädd då jag inte visste vad det var. Har haft en magkatarr denna graviditeten och är livrädd för att få flera. De är helt klart tio gånger värre när man är gravid än i vanliga fall. Vill ha ut den här ungen nu så att jag kan börja kurera mig!!
Ska försöka lägga mig ner i sängen innan ryggen brakar ihop för mig. Läsa lite kanske... God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar