måndag 9 januari 2012

Har konstant ont.

Jag är så trött på det här. Hur ska jag stå ut i minst 30 dagar till?! Jag kommer avlida. Min rygg gör ont dygnet runt - kvittar om jag står, går, sitter eller ligger. Sen är det inte svanken som värker utan i mitten av ryggen. Det känns som att magen helt enkelt är för tung så ryggen får ta emot enormt mycket stryk. Men jag vill bara gråta. Sen är vi allihopa sjuka här med. Ingenting funkar.
Ett exempel. Igår sov Neo bra under natten och störde ingen. Jag var vaken. Nu har jag inte lika ont och skulle nog kunna sova. Neo har varit vaken i en timme nu och verkar inte alls vilja sova trots att jag varit hos honom, pratat med honom och gett dem det han vill. Han hostar en del. Kanske att man skulle ha gett både ventoline och theracough? Men det kanske blir bättre när vi gett ventoline fler gånger. Hoppas att han somnar snart. Han verkar inte ha haft feber under dagen då han är sig själv igen - stimmar, pratar, tjatar, trotsar, gör en massa hyss, lyssnar inte osv. Antar att han tar igen två dagars uteblivet pga feber. Han kändes lite varm nu men kan bero på att han sover med fleecefilt OCH tjockt täcke...
Jag vill sova. Tog två panodil vid tio. Tror att det hjälpte lite på ryggen. Har inte lika ont nu och jag kan ligga på sidan... Så det blir nog att köra på panodil till natten när det är som värst.
Ska i alla fall sätta mig och välja ut lite bebiskläder som ska tvättas. Typ en-två maskiner så att man har den första tiden så får man ta det som det kommer. Ska ju även tvätta de nya kläderna, ett par stycken ska med i bb-väskan. Nästan allt är färdigt. Vill så gärna att tiden ska gå fortare så att det här är över nu. En lång och skitjobbig transportsträcka. Hur ska jag orka med en förlossning när jag är konstant trött pga all smärta?! Usch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar