måndag 9 januari 2012

Sjukstuga ordentligt!

Det blev inte god natt förrän vid halv sju imorse. Kom inte till ro och jag hade konstant ont någonstans. Det var magkatarr och den kom och gick i styrka. Gick ner och satte mig i Olas fåtölj med mitt täcke, drack lite och åt kakor (går snabbt att få i sig). Tittade på tv och virkade. Allt för att slappna av så mycket som möjligt. Det blev lite bättre av att sitta där - ryggontet höll i sig hela tiden men flyttade på sig. Magontet gjorde att jag fick sammandragningar så var det inte det ena så var det det andra. Något positivt i det hela är att jag fick se en del bra program plus att jag fick flera varv gjorda på min blåa flodhäst. = )

Ringde dagis innan jag gick och la mig. Satte väckarklockan men stängde tydligen av den så blev väckt av Ola vid tio och då var ju självklart telefontiden till MVC över. Fan! Så får hoppas på att bm ringer mig sen så att vi får boka om min tid - det var ju därför jag skulle ringa från början. = ( Sitter nu och väntar på att VC ska ringa upp mig så att jag kan boka tid för Neo. Verkar vara lång kö då de skulle ringa upp mig en timme efter mitt samtal. Men men, det blir nog bra.

Neo sov till tio och det första jag fick göra var att torka bort en massa snor. Han kunde knappt prata så täppt var det. Men skönt att det inte störde honom under natten i alla fall. Nu sitter han och tittar på tv, har snytits, fått hostmedicin och nässpray. Han stånkar en del fortfarande så vet inte hur mycket som hjälper egentligen. = / Han verkar inte direkt hungrig men drog i sig två glas med hallon/svartvinbärs MER för en stund sen (helt fascinerad över att juicen är rosa!). Han drickar ju i alla fall... = /

Bebis var vaken och bökade runt under hela min vakna tid i natt. Det kan ju inte räcka med magont och ryggont - nä, ett par sparkar hit och dit kör vi med också. Men det är ändå skönt att känna rörelser när man har ont i magen - då vet man att det inte är någon fara. Jag fick aldrig några onda sammandragningar och jag kände inget direkt tryck neråt trots bök i bäckenet så jag var aldrig orolig över den delen. Jag blev bara frustrerad över att ha ont just i natt när Neo sov bra och jag hade en del att göra på morgonen. Min onda hals och min snoriga näsa kunde jag ha tagit men resten hade jag jättegärna hoppat över. Fick sova 23.30-2, 6.30-10. Nu är jag rätt pigg men får se när eftermiddagen/kvällen kommer... *urk*

Jaja, lite har jag fått gjort i alla fall. Nu bara hoppas på att VC har en tid redan i eftermiddag för min lilla sjukling. Tycker ju så synd om honom! = (

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar