tisdag 10 januari 2012

Rivjärn i halsen.

Så jävla förkyld! Snoret rinner när jag sitter upp, näsan är täppt när jag ligger ner, rivjärn i halsen men jag vet aldrig om det är vanligt halsont eller halsbränna som river - känns ungefär lika just nu, illamåendekänsla i hela kroppen och nu då hes. Väntar bara på hostan också. Jag tvivlar inte på att jag får den, frågan är bara när jag får den. Neo hostar, Ola hostar. Varför skulle jag skonas? Urk.

Jag somnade väl vid halv tolv, då Neo blivit tyst. Vaknade väl vid två med ont i halsen. Somnade om en stund senare, vaknade nu strax efter sex. Jippi. Jag kommer va så seg och så trött idag. Men ska se till att Neo sover sin dagliga tupplur vid en vettig tid så att jag kan vila/sova då med.

Igår när jag hämtade ut Neos medicin köpte jag lite annat smått och gott. Hittade Tröstisar. De lena plåstren som ska trösta och få barn att va mindre rädda. Jag plockade fram dem här hemma för Neo att titta på. Han räknade dem, tittade på dem och kände på en. En bra början! Han ville inte ha en på sig men det får vi ta en annan gång. Mitt mål är att han ska acceptera att ha plåster på sig. Nu får han panik och blir paralyserad av att ha plåster på sig. Ingen aning varför...

Köpte en jätteliten napp med - för bebisar 0-2 månader. Längtar tills jag får använda den. Det är sjukt vad jag längtar efter förlossningen och bebisen. Vill ju veta om det är en flicka eller pojke. Hur den ser ut. Jag vill mysa, andas in doften av bebis, gå på promenader med barnvagn och en massa annat. Jag vill även se hur Neo reagerar på sitt syskon. Det känns helt ofattbart att min bebis Neo ska bli storebror. Vart har tiden tagit vägen?

Nähä, om jag skulle sova nån timme till då väckarklockan ringer. Ola är hemma från jobbet, Neo har börjat hosta. Allt är som vanligt då... = /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar