onsdag 11 januari 2012

MVC!

Idag var det dags för ett besök på mvc. Det gick bra men fick någon form av blodtrycksfall eller liknande efteråt. Började svettas, skaka i hela kroppen och kände mig jättesvag. Men det gick över efter att jag fått sätta mig i bilen, dricka loka och proppa i mig ett gäng dumle (som jag blev akut sugen på i affären).

Dagens resultat:
Blodtryck: 126/77 (är osäker på om 126 stämmer men blodtrycket var bra sa hon)
Hjärtljud: 146 slag/min (lugnat sig lite nu, gjorde det med Neo med mot slutet)
SF-mått: 35 cm (+4 cm sen 19 dec)
Bebisens läge: Huvudet neråt, rörligt. (Ilningarna har slutat som tur är, men det känns när den rör sig)
Förlossningsbrev: Skrev in att jag ville ha akupunktur (om jag hinner) och lustgas. Hon skrev också att jag var tveksam till amning - förklarade det så att jag inte direkt vill amma men att jag får se sen när bebisen verkligen är ute och hur den vill göra. Blir det som med Neo så lägger jag av mycket tidigare än vad jag gjorde med honom. Sen kan ju jag ändra uppfattning när jag väl sitter där med en ammande bebis. Vad vet jag...
Sen hade jag tänkt säga att hon skulle skriva in att jag ville slippa sugklockan och bli klippt direkt om det nu skulle bli så. Men antingen får jag säga det nästa gång eller så får jag väl ta det som det kommer. Kan man bestämma sånt själv, förresten?!

Nästa besök är om två veckor redan - den 26 jan. Så nu blir det tätt fram tills bebis är ute. Nu har nedräkningen verkligen börjat på allvar.
Hon fick ett urinprov av mig och var det något skulle hon ringa. Men jag har inte känt av några tecken på urinvägsinfektion så jag tror nog att det blir blankt på den punkten. Skönt i alla fall att hon har haft koll på detta under hela graviditeten. Fick ju två stycken med Neo så det fanns ju risk för uvi denna gången med. Men har sluppit helt! = D
Ett rör togs också för att kolla om jag har antikroppar i blodet pga min blodgrupp. Kan ju vara därför som jag blev så konstig i affären efteråt - vilade knappt något sådär efteråt plus att hb:et kanske har sjungit. Har inte tagit någon järntablett på nån vecka. Måste bli lite bättre på det där nu igen.

Nu ska jag ta det väldigt lugnt, dricka cola och äta kakor. = ) Neo har varit en liten pain-in-the-ass idag så jag känner mig helt slut. Hade jag inte varit förkyld hade jag kanske orkat med det lite bättre. = / Hade han inte hostat så förbannat fortfarande hade jag skickat honom till dagis imorrn - han behöver göra av med lite energi tror jag. Men jag siktar in mig på måndag - då ska han till dagis.

Ha en trevlig kväll!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar