tisdag 17 januari 2012

En strulig kväll.

Nu har vi fått Neo i säng under lugna former. Vi började vid sju. Dock sover han inte ännu då vi precis fick honom i säng men jag tror nog inte att det dröjer speciellt länge till nu när Ola och jag också ska lägga oss. Vet inte riktigt om han sovit nåt under kvällen, i så fall har han slumrat till och drömt konstigheter eller blivit rädd. För han har varit tyst och sen helt plötsligt börjat gråta som han gör vid mardrömmar och när han är rädd. Tyvärr går det knappt att få honom lugn då - vare sig man skriker, pratar lugnt, gör som han vill eller inte gör som han vill. Ingenting funkar. Jag var nere i tvättstugan och när jag kommer upp hör jag en glad och pigg Neo. Ola är med honom i våran säng för Neo hade varit ledsen igen. Så vi beslöt oss för att testa en ny grej - bada. Så Neo får bada klockan tio-halv elva på kvällen. Nu när vi la honom var han mycket gladare och mer samarbetsvillig. Tur att just dessa frustrerande och hjälplösa kvällar kommer så pass sällan ändå. Jag vet i alla fall att jag kommer få en rolig morgon imorrn då jag ska få upp honom och ta honom till dagis. Han kommer va skittrött och väldigt svårväckt.

Gjort en hel del nytta idag trots att jag vilat massor också. Tvättat ett par maskiner (nu är de två maskiner bebiskläder jag plockade ur rena), bäddat rent i Neos säng medan han badade, skrivit BB-listan, virkat klart snuttefilten, hittat flera bebiskläder i en låda... Blivit en del. Imorrn har jag nya uppgifter att göra. Blir bra att göra när jag är ensam hemma. = )

Hoppas på att natten blir lugn. Inte att jag vaknar massor och inte kan somna om, sen när jag väl har somnat så har jag drömt en jävla massa och bara konstigheter så att jag vaknat av det. Jag blir så otroligt seg och trött av det.

Nehe, dags att sova om man ska få några timmars sömn. = ) Hoppas att panodilen hjälper mot ryggontet nu bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar